27.1.2021
Pokud s QR kódy běžně pracujete, je zbytečné, abyste četli dále. Ale pokud třeba ne, rádi bychom vás přesvědčili, že jde o věc praktickou, prospěšnou a velice jednoduchou.
U nás v redakci si (logicky) potrpíme na psané slovo. Máme rádi tiskoviny ve všech podobách, ale jak praví starý bonmot, nic není staršího než včerejší zprávy. Tištěné informace stárnou od chvíle vydání, takže třeba katalog výrobků, který vydáváme jednou za dva roky, je na konci svého funkčního období z poloviny prakticky neplatný…
Zůstaneme-li u zmíněného katalogu (mimochodem: právě chystáme do tisku nové vydání), jeho obrovskou předností je to, že všechny informace jsou pěkně pohromadě a velice snadno se v nich orientuje. Jenže – jak jsme řekli – zastarávají…
Digitální informace na webu lze naopak snadno měnit, doplňovat či rušit, ale jejich vyhledávání je časově náročnější, vyžaduje počítač nebo aspoň mobil a připojení k síti, takže není zdaleka tak operativní, jak by se mohlo zdát.
Propojit výhody a eliminovat nevýhody obou řešení umožňují právě QR kódy. Jejich název vychází ze slov „Quick Response“ čili rychlá reakce, což velmi pěkně charakterizuje způsob práce s touto pomůckou.
Jednoduchá aplikace v mobilním telefonu umí přečíst informaci uloženou v QR kódu a najít na webu přesně to místo, na které má být uživatel naveden.
Již několik let vkládáme QR kódy do všech tiskovin, aby si čtenáři mohli ověřit aktuální stav, ať jde o nabídku dekorů fólií nebo povrchovou úpravu masivních dvířek.
Zároveň trochu šetříme životní prostředí, protože nemusíme vypisovat dlouze návody na údržbu a podobné nezáživné (byť důležité) texty – prostě je avizujeme pomocí QR kódu a kdo má zájem, najde je na webu…
Rychlá reakce je prostě rychlá reakce!
Líbil se Vám tento článek?
Dejte vědět ostatní, zda byl užitečný.