Od 7. do 12. června probíhal v Miláně již 60. ročník veletrhu Salone del Mobile, nejprestižnější a nejdůležitější evropské výstavy nábytku. Byli jsme u toho a rádi bychom se s vámi podělili o pár postřehů.
Pořadatelé, vystavovatelé, novináři a hlavně návštěvníci (včetně nás) se shodli, že jubilejní ročník se rozsahem i obsahem vyrovnal předcovidovým časům. Nás pochopitelně zajímala především EuroCucina, tematická část zaměřená na kuchyně. Té byly věnovány dva obří pavilony (cca 15.000 m2!), v nichž se prezentovalo více než 80 vystavovatelů z celého světa.
Slovy pořadatelů bylo leitmotivem letošního ročníku hledání harmonie, životního rytmu přinášejícího klid a naději. Tomu měly napovídat nové rituály, nová pravidla, nová řeč…
Řečeno méně vzletně a srozumitelněji: viděli jsme řadu konceptů dynamických, multifunkčních či hybridních prostorů a nábytkových modulů, často na bázi openspace.
V barvách dominovalo spektrum přírodních barev, časté byly tóny rozmarýnu, levandule, bazalky či šafránu.
Mimořádná pozornost byla věnována materiálovým a technologickým inovacím. Vedle všudypřítomné snahy o recyklaci a nízkouhlíkovou stopu byla jasnou mantrou odolnost materiálů, ať už proti oděru, UV záření, chemickým látkám či tepelnému namáhání.
Procházeli jsme pavilony a expozice a nestačili se divit, jak moc naše kolekce Novinek 2022 odpovídá nejmodernějším trendům, a to jak po stránce designu, tak užitných vlastností. Pracovali jsme na tom dva roky, ale teprve zde – ve srovnání – jsme viděli výsledky.
S trochou nadsázky bychom mohli říci: „v Miláně jako v Holešově…“
Jak jsme již psali, spíše než o prezentaci nových trendů, materiálů a technologií, šlo o jakési připomenutí a shrnutí toho, kam se náš obor dostal před covidem.
Obecně se asi dá říci, že po pandemii touží lidé po zázemí domova, po klidu. Nábytek se zakulacuje, ostré hrany nahradily organické linie. Výrobci oprašují ikonické kousky, sázejí na redesign v nových materiálech a barvách. A velkým tématem je ekologičnost výrobků. Recyklaci doplňuje módní upcyklace, tedy používání recyklovaných materiálů.
Přírodní pastelové barvy á la FENIX a kámen prakticky identický s fólií „černá břidlice“.
Tatáž sestava zblízka: typický trend současných moderních kuchyní…
Kámen a přírodní materiály v mnoha provedeních nám připomínaly sérii „Naturalis“
Zajímavý dekor jako by z oka vypadl „modrému fládru“ z letošní novinkové nabídky
Kovové úchytky na hraně dvířek…
… jednoduché, originální, praktické.
Samozřejmě lak! Desítky tvarů frézování, stovky barev, tisíce kombinací…
Spektrum přírodních pastelových odstínů, o nichž jsme hovořili.
Ačkoli doba přeje matům, lesky zdaleka neřekly poslední slovo. Skoro jako GLAKS, že?
EuroCucina 2022 byla pestrá, zajímavá a inspirativní. Ale to bývá vždy. Jestli pro nás letos bylo něco nového, tak skutečně to, že jsme při doplňování a obnovování kolekce ve všech produktových řadách dokázali vystihnout a pokrýt nejdůležitější trendy současného designu (o funkcích nemluvě!), a že tedy naše současná nabídka snese srovnání se světem…
Na závěr:
Pokud chcete být originální, můžete si pořídit třeba designovou outdoorovou vinotéku. Tu ale v naší nabídce nenajdete…
Líbil se Vám tento článek?
Dejte vědět ostatní, zda byl užitečný.